Kvalitet, efikasnost i bezbednost kozmetičkih proizvoda
Kvalitet, efikasnost i bezbednost kozmetičkih proizvoda: osvrt na evropske propise
1 марта, 2019
zasto je vazan challenge test
Zašto je važan Challenge test?
7 фебруара, 2022
Show all

Kako pripremiti Dosije sa informacijama o kozmetičkom proizvodu (P.I.F.)?

Kako pripremiti Dosije sa informacijama o kozmetičkom proizvodu ili PIF

Na radionici održanoj u martu ove godine imali smo priliku da održimo predavanje na temu iz naslova, a koja je interesantna svim proizvođačima kozmetike koji žele da predstave svoje proizvode na evropskom tržištu. Ovde ćemo vam ukratko predstaviti osnovne informacije (za detalje ili pitanja o vašem konkretnom slučaju, kontaktirajte nas telefonom +381 11 24 33 585 ili mejlom: office@safetyassessment.rs).

Šta je P.I.F.?

P.I.F. (Product Information File) ili Dosije sa informacijama o proizvodu  sastavlja odgovorna osoba za svaki kozmetički proizvod pre plasiranja na tržište. Može biti u elektronskoj ili papirnoj formi, na jeziku razumljivom nadležnoj inspekciji. Dostavlja se inspektoru u roku od 72 sata, i čuva se 10 godina od kada je poslednja serija plasirana na tržište.

Ko je odgovorna osoba?

Odgovorna osoba:

  • Odgovara za usaglašenost sa propisima i bezbednost proizvoda;
  • Sarađuje sa proceniteljem bezbednosti i odgovara za njegovu kvalifikaciju/rad;
  • Prikuplja podatke o proizvodu, sastavlja i ažurira P.I.F. (naučna znanja);
  • Proverava usaglašenost formulacije i obeležavanja sa zakonskim propisima i komunicira sa inspekcijom (regulatorna znanja);
  • Prijavljuje proizvod na CPNP portal.

Šta sadrži P.I.F.?

Osnovni delovi Dosijea su:

  1. Opis kozmetičkog proizvoda (bar kod, CPNP broj, slika, itd.)
  2. Izveštaj o bezbednosti kozmetičkog proizvoda (Cosmetic Product Safety Report, CPSR)
  3. Opis proizvodne metode i izjava o usaglašenosti sa DPP (Dobrom Proizvođačkom Praksom)
  4. Dokazi o efektima proizvoda (in vivo/in vitro metode)
  5. Informacije o ispitivanjima na životinjama od strane proizvođača, njegovog agenta ili dobavljača.